Eerste dagen Tanzania - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Paulien Koning - WaarBenJij.nu Eerste dagen Tanzania - Reisverslag uit Turiani, Tanzania van Paulien Koning - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Paulien

09 Februari 2015 | Tanzania, Turiani

Tijdens onze derde dag in Dar es Salaam hebben we het lekker rustig aangedaan. We zijn met de bodebode naar de haven gegaan en daar met de bood naar de overkant gevaren om daar weer met de bodebode naar Kipepeo beach te gaan. Dit werd ons aangeraden door de andere studenten om hier lekker te zwemmen.
Kipepeo beach is een veel mooier strand dan de rest van Dar es Salaam maar echt een stuk reizen om er te komen. De terugweg ging dan ook wat moeizamer dan de heenreis doordat de chauffeur van de bodebode geen flauw idee had waar ons hotel stond.

De volgende ochtend zijn we op tijd vertrokken richting Morogoro. Onze taxi chauffeur is zo lief geweest om ons zelfs in de bus van Morogoro af te zetten. Hij heeft ons geholpen om kaartjes te kopen (deze wouden ze ons voor 20.000 (2.000 shilling = 1 euro) verkopen i.p.v. 7.000). Hij vertelde ons dat dit onze plek was en wat iemand ook zou zeggen wij mochten hier blijven zitten en hoefden voor niemand op te staan. De reis naar Morogoro duurt ongeveer 4 uur en is prima te doen. Het is een redelijk luxe bus en er is zelfs een tv waar een Swahili film keken en muziekclips.
In Morogoro was het ontzettend druk, iedereen stormde op ons af en wou ons meenemen in een taxi of bus naar Turiani. Ik kon Andrea en Rosanne niet meer zien en omdat er zoveel mensen om mij heen stonden heb ik niet eens gemerkt dat iemand mijn tas had open geritst. Jammer genoeg is dus mijn mobiel gestolen. Rosanne had gelukkig 2 mee, en heb nu tijdelijk die van haar en heb gelijk een nieuwe sim kaart gekocht (mijn oude heb ik nog, dus heb mijn oude whatsapp nummer nog).
In Morogoro hebben de twee coassistenten die nu in Turiani wonen ons opgehaald en hebben een busje geregeld voor het laatste stuk. Dit gedeelte duurde 2 uur maar was erg hobbelig doordat er op de weg naar Turiani geen afvalt ligt. Het uitzicht onderweg was trouwens prachtig. Het is hier zo groen! Ik hoop dat het een beetje overkomt op de foto’s die ik heb gemaakt.
In Turiani hebben we allemaal een eigen kamer in ons huisje en we wonen tegenover het ziekenhuis.

Maandag (vandaag) hebben we kennis gemaakt met de nonnen, artsen en het ziekenhuis. We hebben ons moeten voorstellen aan iedereen in het Swahili en hebben daarna van de coassistenten een rondleiding gehad. De eerste weken ga ik stage lopen op de mannenafdeling intern en daarna zullen we waarschijnlijk ruilen van plek om zoveel mogelijk in korte tijd te kunnen zien.

Kwa heri!

  • 09 Februari 2015 - 18:13

    Paps En Hanneke:

    Hoi lieverd,
    Fijn om weer even te lezen hoe het je vergaat. Vervelend van die tussenstop in Morogoro en dat ze jou gsm hebben gejat. Nu eerst maar richten op je stage werkzaamheden in het ziekenhuis. We kijken al uit naar het volgende verslag! Tot horens en mails.
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Actief sinds 12 Dec. 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 5457

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 10 September 2016

Indonesië

05 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Afstudeerstage Tanzania

Landen bezocht: