Tanzaniaaaaaaaaa! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Paulien Koning - WaarBenJij.nu Tanzaniaaaaaaaaa! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Paulien Koning - WaarBenJij.nu

Tanzaniaaaaaaaaa!

Blijf op de hoogte en volg Paulien

06 Februari 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Op woensdag en donderdag (gister) hebben we van iedereen afscheid genomen. Doordat we flink wat vertraging hadden omdat het de ergste file-dag was sinds lange tijd moesten we vrij snel door naar de douane. Eenmaal in het vliegtuig kon ik eindelijk opgelucht ademhalen en ging voor mijn gevoel, dan eindelijk het avontuur beginnen.

De vlucht was prima, bijna gaan oorpijn, lekker gegeten en ondertussen veel kletsen en films kijken. De 9 uur waar ik best tegenop keek gingen snel voorbij. In Tanzania werden we gelijk verwelkomd door een extreme hitte. Natuurlijk lagen onze visa ook niet klaar dus hebben we een toeristen visa gekocht. Dit duurde trouwens super lang aangezien het tempo hier niet zo hoog ligt. Om half 1 waren we eindelijk in het hotel.

Vanmorgen kwam dan echt het besef dat we in Tanzania zijn, ik werd helemaal blij bij het zien van de kleine hagedis in de kamer. De dag begon voor mij dus al goed :P. We hebben daarna heerlijk ontbeten met vers fruit. En daarna de stad ingegaan met een bodebode (tuktuk) om een simkaart te kopen. Een bodebode kost hier bijna niets en is een heel avontuurlijke manier om door Dar es Salaam te reizen. In Dar es Salaam zijn we naar de vismarkt geweest en natuurlijk ook naar het strand. Onderweg komen we allemaal mensen tegen die heel graag met ons willen praten. Ook veel kindjes vinden alle aandacht erg leuk.

Kwa heri!

PS: We willen natuurlijk iedereen bedanken voor alle bijdragen voor het ziekenhuis! De saturatie meters zijn gekocht en zitten in de backpacks om aan het ziekenhuis te geven.

• 06 Februari 2015 - 20:21

Danielle:

Lieverd,
    Wat fijn dat de reis zo goed verliep!
    Gelukkig hebben ze er lekker eten en hebben jullie het gezellig samen!
    Zo gaaf hoe je je in een totaal andere cultuur bevindt! Ik kan niet wachten om de foto's van aankomende dagen te zien!
    Ik hou van je.
    Liefs xxx Danielle

• 06 Februari 2015 - 22:18

Cynthia & Mandy:

Jeeej fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!
    Klinkt allemaal super! Zet hem op daar, genieten en nogmaals voorzichtig we willen je weer heel terug in Nederland hebben!
    We kijken uit naar je volgende reis verslag.

Dikke kus xxxxx

• 07 Februari 2015 - 09:25

Paps En Hanneke:

Hallo lieverd,
    Wat een mooie start van jouw stage. Volgens mij heb je al veel indrukken opgedaan. Leuk dat je nu al een verslag hebt kunnen maken, met foto's , op deze manier krijgen we een goed beeld van wat jij allemaal beleefd. Geniet nog maar even van de dag in Dar Es Salaam en een goede reis morgen naar Turiani. We kijken al uit naar het volgende verslag!
    Xxxx

• 08 Februari 2015 - 11:08

Tessa:

Leuk om te lezen :-) geniet maar lekker! Thanks voor de foto's en je appies. Xx

• 08 Februari 2015 - 14:37

Jenny :

Hoi, erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jou avontuur. Net op fb gezien dat je in Turiani bent aangekomen, de plaats waar je je stage gaat doen. Zet hem op en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes en liefs Jenny