Oerang oetangs en tuktuk's - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Paulien Koning - WaarBenJij.nu Oerang oetangs en tuktuk's - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Paulien Koning - WaarBenJij.nu

Oerang oetangs en tuktuk's

Blijf op de hoogte en volg Paulien

27 Augustus 2016 | Indonesië, Medan

Waarbenjij

De dagen gaan alweer zo snel. We zijn momenteel in Yogjakarta en beginnen aan een nieuw gedeelte van onze reis door Indonesië in Java.

Op onze 2e dag in Medan hebben we rustig aan gedaan. Het is erg warm en hebben wat toeristische attracties in de stad bekeken. Vervolgens wouden we graag naar een kledingwinkel om kleding te kopen voor onze jungle tocht. Een politie agent (die helemaal weg is van Wesley en denkt dat hij een soort Rockstar is uit Nederland) had aangeboden om ons te brengen. Erg bijzonder dat ik geen gordel om kon doen in z'n auto. Maar dat was volgens onze agent niet nodig, hij is namelijk een aardige agent. Tot zover de veiligheid in Medan.
De volgende dag vertrokken we om 06:00 met de taxi naar Bukit Lawang. Een tocht die 3 uur duurt. Niet omdat de afstand zo groot is maar vanwege de kuilen en het telkens weer moeten remmen.
In Bukit Lawang stond onze gids al op ons te wachten. En liep met ons mee naar de jungle. Wij vertelden hem dat wij speciaal voor het zien van de oerang oetangs naar Sumatra zijn gevlogen. Onderweg kwamen we ook andere leuke aapjes tegen die heel dichtbij kwamen doordat we ze nootjes en bananen voerden. En gelukkig ook de oerang oetangs. Een moeder met haar kleintje. Nadat alle andere toeristen waren vertrokken zijn wij met onze gids terug gegaan. We konden de oerang oerang voeren en daardoor veel dichterbij zien. De natuur in dit park is echt adembenemend mooi. En ondanks de soms wat lastige klim stukjes hebben we van elk moment genoten.
De terugweg hoefden we niet te lopen maar zijn we "raftend" terug gegaan. Ik ben niet bepaald een waterrat en zag dus best wel op tegen de terugweg. Gelukkig viel dit best wel mee

• 27 Augustus 2016 - 15:55

Jan En Hanneke:

Wat maken jullie geweldige dingen mee zeg, en zien veel mooie delen van de natuur. Ook geweldig dat jullie de oerang oetangs hebben gezien en gevoerd, jouw grootste wens! Geniet van de rest van de vakantie en tot ziens in Nederland. We kijken uit naar jullie foto's .
    Xxxx

• 27 Augustus 2016 - 22:38

Tes:

Wow bijzonder van die oerangoetangs en ook dat die agent zei dat je geen gordel om hoeft.
    Zou als ik jullie was lekker gebruik maken van die sterrenstatus